Dordrecht

Het resultaat van een gastatelierbezoek is verrassend. Naast concentratie voor mijn eigen werk heb ik onderwerpen uit de omgeving genomen. Hier in de Toos Neger Residencie in Dordrecht oude stad aan het grote water, dichtbij de Biesbosch heb ik fantastisch gewerkt en die omgeving bezocht. Februari met lage zon en mooie straat. Het is zonde dat het gastatelier binnenkort gaat verdwijnen!

The result of a artist-in-residence is surprising. In way of concentration of own work and site-specific works in Toos Neger residencie here in Dordrecht, the old town, its big waters, near national park ‘the Biesbosch’ , work adorable. With a low wintersun inside and beautifull street; it is a pity this AIR is soon going to disappear !
Drawings  ( 50 year old willowtree, still in function, mirror of my own elderyness with young leaves). 
Tekeningen 250 x 150 of 200 x 145  ,aan de wand.  Op plaat hout met eenvoudige lijst gehangen. Structuren zijn één uitgangspunt.   In het ‘Bos’, ‘Water’, ‘IJs’, ‘Plastic’, ‘Takken’ of
de ‘Wilgentenen’,   verstevigd, gevlochten. Wilgen geknot; wel 50 jaar oud met jonge opschot, soms met nest, tussen het waterwerk in, de tuin, verweerd.  Nog in functie, toch nog functie, maar ook om onder te rusten, te zitten/ liggen denken over een beeld dat je wil maken. Zo is tekening5oppad.
Als ik in de spiegel kijk (technisch gezien) zie ik niet mezelf, maar de gespiegelde. Mijn vrienden, de mensheid ziet me wél  echt. Ik kan daarom mezelf beter tekenen van een foto. Daarom kan een foto ook shockerend  werken. Ik zie mezelf namelijk anders. Het dilemma is er. Teken ik voor mezelf of voor de mensheid? Portret van mezelf en lichaam (knoest), voor wie?  Dat verouderen en de nep is een mooi thema voor deze (kleurpotloden) tekening.
En dan nog de jonge (bevroren)  blaadjes, en al die verschillende kleuren twijgen, van al die verschillende soorten wilgen, soms ook met katjes in het 2e jaar; snoezig.
<How to create a huge drawing (145x 200cm)







" On/ Off " ,it's final destination>
 


On/Off : Het fata morgana van mijn menselijk landschap.
Beeld twee figuren af :  Links; soort zandloper, silo, vrouw in sluiers, balans, burgermeestersketting, ikzelf.  Rechts; de tekenaar, de balans ophouden van de illusie of de 'echte' werkelijkheid van kunst: co/ in, couleur, end/ start, pax, speak, individu(el).
Man met benen over elkaar en klotje(rood) aan, wordt uit balans gebracht door bagagewagentje (symbool van ToosNegerResidency). Kortom; het vrouwelijke en ook het materiele (onderin) brengt man rechts uit balans.


High walls, a lot of sunshine, warm, old and friendly; this is my temp studio ToosNegerDordrecht.
Straight up drawing was impossible for my 250cm high pencel, charcoal, pastel drawings.
This one is the third, maybe I call it Grote Kerk over the Merwede or something undefined.
My forth drawing I feel like a painter; organizing all the composed in a good composition.
This is not the way I draw; maybe go back to my sousterrain soon and just start somewhere.
But I must say; its nice ; the ships (names), the musea, the streets (and church), the people and today the nature; Hollandse and Brabantse Biesbos. Ha ha, on the (Napoleon), (Reformation),(water)border. Biesbos See Under.And now normal scenes
A gast STUDIO(artistInresidence) WORKS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten